چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

گروه ورزشی: در شرایطی که به نظر می‌رسید حضور رئیس هیأت‌مدیره جدید پرسپولیس در بدنه باشگاه و هزینه او در فصل اخیر، شرایط متفاوتی را برای پرسپولیس خصوصاً به لحاظ مالی به وجود آورد

اما وجود برخی ایرادات  قانونی نسبت به هزینه کردن حسین هدایتی، به نظر باشگاه پرسپولیس را با مشکلاتی مواجه کرده است.

هدایتی با بیان اینکه تمام هزینه‌هایی که برای پرسپولیس انجام داده قانونی و از طریق حساب رسمی باشگاه صورت گرفته است، گفت: «مسئولان و اهالی ورزش شرایطی را به وجود نیاورند که بخش خصوصی از فوتبال فرار کند و رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد.»

صحبت‌های هدایتی در حالی مطرح می‌شود که پرسپولیس کماکان تحت تأثیر حضور ستاره‌های متعدد است و دی‌کارمو برزیلی بازیکن دیگری بود که پس از حضور کریمی، تمرین سه‌شنبه گذشته پرسپولیس را تحت تأثیر خود قرار داد. تمرین تیم پرسپولیس صبح دیروز با حضور مهاجم جدید برزیلی این تیم برگزار شد.

تمرین روز سه‌شنبه پرسپولیس از ساعت 10 صبح در زمین شرکت واحد آغاز شد.  بازیکنان به دویدن و حرکات کششی و نرمشی پرداخته، سپس به 2 گروه تقسیم شدند و بازیکنان اصلی‌ زیر نظر قطبی و ذخیره‌ها زیر نظر پیروانی به حفظ توپ و پرسینگ پرداختند.

بازیکنان پرسپولیس در مرحله دوم نیز با دستور قطبی به دو گروه تقسیم شدند و به فوتبال دستگرمی در قالب دو تیم قرمز و سبز پرداختند که تیم قرمز با گل‌های توره و پتروویچ به برتری سید.

در مرحله پایانی نفرات ذخیره که علی کریمی نیز جزو آنها بود به سانتر از جناحین و ضربه به سمت دروازه زیر نظر قطبی پرداختند.

مصدومیت حقیقی

علیرضا حقیقی در تمرین دیروز از ناحیه عضله پای راست دچار مصدومیت شد، علی کریمی نیز مانند چند روز گذشته، نیم ساعت زودتر از سایر بازیکنان در تمرین حضور یافت. به نظر می‌رسد کریمی قصد دارد از مدت 2 هفته‌ای که نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی کند، بیشترین استفاده را ببرد و با تمرینات جداگانه غیر از تمرینات گروهی هر چه زودتر به آمادگی مطلوب برسد.

در ابتدای تمرین افشین قطبی به مدت10 دقیقه با بازیکنان به گفت‌وگو پرداخت و از تلاش‌های مارکو تقدیر کرد و بازیکنان نیز مربی برزیلی‌شان را در پایان صحبت‌های قطبی تشویق کردند.

شیری، تنها غایب

مجتبی شیری تنها غایب تمرینات پرسپولیس بود که به همراهی تیم‌ملی در عربستان در تمرین حضور نداشت. هرچند که وی ظهر سه‌شنبه وارد تهران شد.

دی‌کارمو پس از 40 دقیقه حضور در تمرین گروهی و بدنسازی زیرنظر ماساژور تیم به تقویت و رفع خستگی عضلاتش پرداخت.

با دستور قطبی، مارکو با دروازه‌بان اصلی و عابدزاده با دروازه‌بان دوم تمرین کرد.  آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار حساس با مس کرمان، بعد‌از‌ظهر امروز برگزار خواهد شد.

تغییرات قطبی

به‌نظر می‌رسد قطبی در دیدار با مس کرمان چند تغییر در ترکیب تیم خود نسبت به بازی با ذوب‌آهن لحاظ خواهد کرد. در بازی تمرینی، محمد علوی، محمد منصوری و نبی‌الله باقری‌ها در ترکیب بازیکنان ذخیره به میدان رفتند.

افشین قطبی با جذب ستاره‌های لیگ‌برتر، خرید دی کارمو و اضافه شدن ستاره‌ای مانند علی کریمی عهده‌‌دار هدایت تیم پرستاره‌ای شده است و به همین دلیل توقعات از او برای تکرار قهرمانی به جهت دراختیار داشتن این ستاره‌ها بیشتر شده که چندان هم غیر منطقی نیست.

کمک‌های بلاعوض

در شرایطی که اهالی فوتبال تصور می‌کردند حسین هدایتی به خاطر ضرر مالی 7 میلیارد تومانی دیگر به فوتبال فکر نمی‌کند ناگهان بحث حضور او در هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شد و پس از این اتفاق در فاصله زمانی کوتاهی او به عنوان رئیس هیأت‌مدیره این باشگاه انتخاب شد.

هدایتی پس از حضور در هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس توانست بخش عمده‌ای از مشکلات مالی این باشگاه را حل کرده و زمینه بازگشت افشین قطبی به پرسپولیس را فراهم کند. کمک‌های مالی او به باشگاه و برطرف کردن مشکلات مالی بازیکنان شائبه‌هایی را در مورد هزینه بی‌اندازه او در این باشگاه به‌وجود آورد تا جایی که سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد باید تمام هزینه‌های این باشگاه از طریق حساب رسمی صورت بگیرد.

هدایتی اما در واکنش به هشدار سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با مهر تأکید کرده است: «تمام پول‌هایی که بنده به باشگاه داده‌ام براساس مصوبه هیأت‌مدیره و سند و مدرک دقیق است و به صورت قرض‌الحسنه و بخشی نیز به صورت بلاعوض به باشگاه داده شده که البته میزان و مبلغ آن نیز مشخص است.»

وی ادامه داده است: «تا جایی که بتوانم به این باشگاه کمک خواهم کرد. وقتی بنده هستم دیگر نیازی به اسپانسر نیست. من  حامی مالی  باشگاه پرسپولیس هستم. البته باید تاکید کنم که در این مدت سازمان تربیت‌بدنی هم کمک‌های بسیار خوبی به باشگاه کرده که توانسته‌ایم مشکلات را به حداقل برسانیم.»

هدایتی در پاسخ به این سئوال که ماجرای خرید سهام باشگاه توسط شما به کجا کشید، تصریح کرده است: «من به سازمان تربیت‌بدنی پیشنهاد کرده‌ام مثل یک فرد عادی در مزایده یا مناقصه و هر برنامه دیگری که صلاح می‌دانند شرکت کنم و در صورتی‌که برنده شدم، امور باشگاه را با هزینه خودم پیگیری کنم. مطمئن باشید اگر سهام باشگاه به بنده واگذار شود بلافاصله کار احداث ورزشگاه اختصاصی باشگاه پرسپولیس آغاز خواهد شد.»

هدایتی اما تلویحاً از تعلل در واگذاری سهام  انتقاد کرده و گفته است: «این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد اما ممکن است سازمان زمانی تصمیم به این کار بگیرد که دیگر دیر شده باشد و فردی مثل بنده آمادگی خریداری این سهام را نداشته باشد.»

اما این شائبه نیز وجود دارد که حسین هدایتی به زودی جانشین داریوش مصطفوی خواهد شد. وی در واکنش به این شایعه گفته است: «اینها همه ساخته و پرداخته ذهن برخی از دوستان است. بنده نه تخصص مدیرعاملی پرسپولیس را دارم و نه وقتش را که بخواهم مدیرعامل شوم.»

توضیحات مصطفوی در مورد کمک سازمان تربیت‌بدنی به باشگاه پرسپولیس

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس کمک 3 میلیارد تومانی سازمان تربیت‌بدنی به این باشگاه را مربوط به یکسال اخیر و زمان مدیریت قبلی عنوان کرد.

مصطفوی در مصاحبه‌ای با مهر اعلام کرد: «سازمان تربیت‌بدنی کمک‌‌های مناسبی در این فصل به پرسپولیس کرده که رقم آن حدود سه میلیارد تومان است.»

مدیرعامل پرسپولیس برروی این نکته تأکید دارد که کمک 3 میلیارد تومانی سازمان تربیت‌بدنی به این باشگاه تنها مربوط به چند ماه حضور وی نیست و بخشی از این مبلغ در زمان حضور کاشانی به مدیریت قبلی کمک شده است.

کد خبر 62970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز